Transmisiune directă de la Opera de stat din Munchen - Seara de operă, 15 noiembrie 2014
Ce au în comun: Anna Netrebko, Jonas Kaufmann, Renee Fleming, Joyce di Donato, Elina Garanca, Juan Diego Florez, Vittorio Grigolo și Valentina Naforniță?
În afara succesului mondial pe scena operei, cea de-a XVII-a stagiune de transmisiuni directe la «Seara de operă»! O stagiune ce începe pe 15 noiembrie cu spectacolul «Manon Lescaut» preluat în direct de la Opera de Stat din Munchen și care se va încheia pe 2 mai anul viitor, cu spectacolul vienez «Don Pasquale» prezentând debutul Valentinei Naforniță în rolul Norina: între aceste borne, aflându-se alte 10 spectacole preluate de la Metropolitan Opera House din New York, precum și spectacolul cu care se va deschide Stagiunea 2014-2015 la Teatro alla Scala din Milano.
Pe primii doi citați, Netrebko și Kaufmann, ar fi trebuit să-i ascultăm chiar pe 15 noiembrie: în noua producție a operei «Manon Lescaut» de Giacomo Puccini de la Opera de Stat din Munchen - o seară pe care, personal, o așteptam cu mare interes, datorită faptului că ea îi reunea pe cei doi, după nu mai puțin de 6 ani de evoluție separată.
Numai că, pe 3 noiembrie, Netrebko a anunțat că părăsește producția din cauza unor diferențe de opinie cu regizorul Hans Neuenfels: recunoscut pentru viziunile lui … «incitante» - consideră Nikolaus Bachler, intendantul teatrului - care, a și înlocuit-o pe Anna Netrebko cu soprana letonă Christine Opolais, fosta parteneră a lui Jonas Kaufmann, astă-vară, într-o altă producție de «Manon Lescaut» la Opera londoneză. Mare dezamăgire: pentru public bănuiesc, dar și pentru mine - care, nu țineam neapărat să aflu ce fel de Manon este Christine Opolais. Nu înainte de-a o auzi pe Netrebko în Manon Lescaut!
Acum însă, nu mai are nici o importanță. Și, încerc să fiu corectă, spunându-vă că, la «Covent Garden», cuplul Opolais-Kaufmann a obținut un succes imens: fiindu-i lăudată mai ales, acea … «vocal marriage made in heaven», adică acea chimie vocală, pe care ne așteptăm s-o găsim în toate distribuțiile de operă. Și, de asemeni, nu pot să nu evidențiez sârguința cu care Christine Opolais abordează roluri mari și grele, ca și promptitudinea cu care "sare" să salveze orice spectacol: reamintindu-vă că ea a fost cea care a înlocuit-o și pe Anita Hartig, în rolul Mimi la MET, în spectacolul din 5 aprilie, transmis în HD în cinematografe, când Anita a fost indisponibilă. Un spectacol venit imediat a doua zi de la cel în care Opolais își făcuse debutul în atât de solicitantul rol Cio Cio San din opera "Madama Butterfly".
Da, Christine Opolais devine din ce în ce mai prezentă în primia linie de interpreți de operă. Și s-ar putea ca noua situație creată la Munchen să fie, din nou o situație în favoarea ei. Oricum, eu m-am pregătit să vă însoțesc audiția spectacolului cu o părere cât mai avizată, invitând-o pe 15 noiembrie în studioul «Serii de operă», pe marea soprană Maria Slătinaru Nistor, în urmă cu exact 30 de ani, o minunată Manon Lescaut la Arenele din Verona și, am să vă aștept, cu începere de la ora 20.00…