În transmisiune directă, deschiderea Stagiunii 2016-2017 la Teatro alla Scala din Milano
Pentru deschiderea noii sale stagiuni lirice, Teatro alla Scala propune:
· o partitură pucciniană desprinsă din Proiectul Puccini - New Productions: cu care dirijorul milanez Riccardo Chailly și-a început mandatul de Director Muzical al Scalei, un proiect -demarat, stagiunea trecută, cu "Turandot" ( în regia lui Nikolas Lehnhoff ) și "La Fanciulla dell West" ( în regia lui Robert Carsen ) - conform căruia, până în 2022, vor fi reluate în noi montări, toate operele pucciniene.
· "Madama Butterfly" în versiunea originală: acea versiune a cărei premieră a avut loc la "Scala" în februarie 1904 și s-a constitui într-un veritabil eșec. O versiune, asupra căreia Puccini a revenit - timp de 3 ani - până când a ajuns la varianta care se cântă de peste 100 de ani încoace - și, cu a cărei reluare, de acum la Scala, strănepoata marelui compozitor Simonetta Puccini s-a declarat în total dezacord. "Dacă această primă versiune ar fi fost prezentată în fața unui grup de universitari, cu valoare didactică, ca o curiozitate, inițiativa nu m-ar deranja - a spus Simonetta Puccini. Dar, să fie prezentată pe scena unui teatru ca Scala, ca fiind adevărata Butterfly, cea autentică, mă deranjează enorm. În primul rând pentru că este versiunea pe care bunicul meu a dezaprobat-o".
· o nouă punere în scenă pentru opera "Madama Butterfly": în viziunea regizorului leton Alvis Hermanis, unul dintre puținii regizori ne-huiduiți de loggioniști și apreciați de presa italiană. Un regizor care a mai montat la "Scala": "Die Soldaten" de Zimmrmann și "I due Foscari" de Verdi.
· O tânără soprană din Uruguay, Maria Jose Siri în rolul Cio-Cio-San : foarte apreciată de Alexander Pereira ( Sovrintendente al Scalei ) și presa italiană după debutul ei din 2015 cu "Aida". Absolventă a Conservatorului din Paris și una dintre "elevele" Ilenei Cotrubaș, stabilită de câțiva ani în Italia. O voce somptuoasă, lirico-spintă - se pare, una dintre cele mai bune voci verdiene, în prezent.
· Un spectacol preluat în transmisiune directă de radiodifuziuni dintr-un număr record de țări: 16 țări europene ( Bulgaria, Croația, Franța, Germania, Portugalia, Polonia, Marea Britanie, Slovenia, Slovacia, Spania, Suedia, Elveția, Estonia, Letonia, Lituania și... România ), plus Rusia și Statele Unite; preluat de cinematografe din Germania, Spania, Marea Britanie și Rusia, și retransmis înregistrat de RAI, Televiziunile publice din Cehia și Ungaria, ZDF - în Germania și ARTE - în Franța.
· O "Seară de operă" - ca în fiecare an, de 13 ani încoace! - EVENIMENT la Radio România Muzical și Radio România Cultural: în care mă bucur să-l am din nou partener de discuție pe distinsul dr. Stephan Poen, medic foniatru, doctor în Muzicologie și profund cunoscător al fenomenului operistic scaliger.