Rossini, cu Isabel Leonard și Lawrence Brownlee
Lyric Opera din Chicago, 10 octombrie, 2015. O poveste celebră, cea a Cenușăresei - în versiunea lui Charles Perrault - din care nu a mai rămas decât un vis (Cenușăreasa, oprimată, doar visează că i se întâmplă întâlnirea și nunta cu prințul în producția gândită de Joan Font și Joan Guillen!) și ... muzica lui Rossini. Un spectacol însă, cu "doi dintre cei mai extraordinari tineri interpreți rossinieni ai zilelor noastre" - au fost de părere cronicarii americani: "ea, cu flexibilitatea vocală, frumusețea fizică, naturalețea și instinctul dramatic potrivite rolului Angelina, iar el, într-o perfectă complementaritate artistică cu ea, pur și simplu ideal, în rolul Prințului Ramiro" (John von Rhein - Chicago Tribune). Acesta este deci, în linii mari, spectacolul la a cărui audiție vă invit sâmbătă, 14 mai: "La Cenerentola"de Gioachino Rossini, o nouă producție a stagiunii trecute, la Lyric Opera din Chicago...
"La Cenerentola" (Cenușăreasa), cu doi dintre cei mai apreciați interpreți de operă americani - e clar! : superba mezzosoprană new-yorkeză Isabel Leonard - absolventă de Juilliard School și câștigătoare a celor mai importante premii de cânt americane, "Richard Tucker" și "Beverly Sills" - și minunatul tenor afro-american Lawrence Brownlee - de asemeni, deținător al unui premiu "Richard Tucker" și considerat, datorită timbrului său dulce, "fantoma lui Caruso și Pavarotti" (Alex Ross, The New Yorker) - dar, și cu doi dintre cei mai apreciați interpreți rossinieni din vechea generație, doi italieni, basul Alessandro Corbelli - magnific în Don Magnifico! - și baritonul Vito Priante - plin de umor în rolul Dandini.
"La Cenerentola" , un spectacol bine articulat de bagheta dirijorului britanic Sir Andrew Davis, plin de strălucire, eleganță și virtuozitate sonoră, cu ... formidabile "do"-uri intonate de Brownlee ("Si, ritrovaria io giuro", din actul al II-lea este cântată fără cusur) și uimitoare rulade melodice, suspendate delicat de Isabel Leonard, un spectacol care ne predă, o adevărată lecție de belcanto rossinian...