Portret de compozitor: Adrian Iorgulescu-65. Sunete contemporane, 6 iulie
Adrian Iorgulescu s-a născut și s-a format la București, la Universitatea Națională de Muzică pe care a absolvit-o în 1975 apoi și-a continuat specializarea la Academia "Santa-Cecilia" din Roma. Este doctor în muzicologie și estetică muzicală, profesor de compoziție și forme muzicale, dar și conducător de doctorat.
Creația muzicală și publicistică a compozitorului Adrian Iorgulescu
Muzician rafinat, cu o caracteristică intelectuală foarte accentuată, Adrian Iorgulescu a abordat diverse genuri muzicale în creația sa, a compus 3 simfonii, 4 concerte instrumentale (ciclul Ipostazelor), 4 cvartete de coarde, lieduri, opera Revuluția, după Conul Leonida față cu reacțiunea de Ion Luca Caragiale, piese simfonice și camerale, opusuri corale, muzică de film.
De asemenea, este autorul unor studii și articole de muzicologie și estetică apărute în reviste culturale și în cotidiene de larg tiraj. A publicat și câteva cărți: Timpul muzical - materie și metaforă (Ed. Muzicală, 1988), Timpul și comunicarea muzicală (Ed. Muzicală, 1991), Estetica (Manual pentru clasa a XII-a a liceelor de artă) (Ed. Didactică și Pedagogică, 1996), Aripa Evei (Ed. Institutului Cultural Român, 2005) dar și un volum de poezie.
Pentru activitatea sa atât de elaborată, a fost recompensat cu diverse premii: "Dinu Lipatti" în 1973, Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România în anii 1979, 1981, 1982, 1987, 1989, Premiul "George Enescu" al Academiei Române în 1983, un Premiul de compoziție acordat în SUA, la Louisville în 1992, Ordinul Național "Serviciul Credincios" în grad de cavaler în anul 2000.În prezent este președintele Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România, începând din anul 1992, fiind reales în 1998.
Miercuri, 6 iulie, îi vom spune "La mulți ani!" și îi vom dedica emisiunea Sunete contemporane de la ora 23,30 în care veți putea urmări și un scurt interviu cu acest muzician despre care revista Actualitatea Muzicală a consemnat în decembrie 2013, că "găsește măsura justă pentru a ordona în muzica sa ceea ce, la o primă audiție, lasă impresia de amalgam stilistic" (Despina Petecel Theodoru).