Joseph Calleja revine pe piața discografică prin intermediul unui album Verdi, lansat în 2 februarie
Unul dintre cei mai renumiți tenori ai lumii actuale, Joseph Calleja, revine pe piața discografică prin intermediul unui album Verdi, a cărui lansare oficială a avut loc în 2 februarie la casa Decca Classics. Suntem prompți, ca de obicei, și vă oferim în cinci episoade acest nou disc, în săptămâna 19 - 23 februarie 2018, la Opera și vedetele ei din cadrul emisiunii Arpeggio. De luni până vineri, de la ora 11.00.
Noul material discografic explorează ariile de tenor eroic din operele verdiene Aida, Don Carlo, Trubadurul, Forța destinului și Otello, invitați fiind aici și soprana Angela Gheorghiu și baritonul Vittorio Vitelli. Soliștii sunt acompaniați de Orchestra Comunității Valenciene, dirijată de Ramón Tebar. Fanii lui Calleja au avut de așteptat cinci ani apariția unui nou disc, Amore, ultimul material al artistului, fiind pus pe piață în anul 2013, odată cu imprimarea operei Simon Boccanegra.
Relația dintre tenorul maltez și muzica lui Verdi este veche, având în vedere faptul că Joseph Calleja a debutat, la numai 19 ani, într-o operă a maestrului italian: Macbeth, unde a intepretat rolul Macduff. În Verdi Calleja abordează partituri pe care încă nu le-a interpretat pe scenă. Printre ariile și duetele prezente aici se numără celebrele "Di quella pira" și "Ah! Si, ben mio…" din Trubadurul, "Già nella note densa" din Otello și "Celeste Aida" din deschiderea operei egiptene a lui Verdi.
Născut în Malta în 1978, Joseph Calleja a început să cânte la 16 ani, întâi în corul unei biserici, studiind apoi canto cu tenorul Paul Asciak. Peste ani a devenit una dintre personalitățile micii sale țări natale, servind, în 2012, drept prim ambasador cultural al acesteia. Vocea sa puternică și un timbru ce amintește de artiștii secolului trecut i-au făcut pe comentatori să îl compare pe Calleja cu cântăreți de legendă ca Jussi Björling, Beniamino Gigli și chiar cu Enrico Caruso. De altfel artistul maltez este câștigătorul Concursului Caruso de la Milano (ediția din 1998) și unul dintre laureații concursului Operalia (un an mai târziu). În prezent apare pe toate marile scene de operă și concert ale lumii, în lunile următoare putând fi văzut și ascultat la Opera din Monte Carlo în Faust de Gounod, la Opera de Stat Bavareză în Macbeth de Verdi și apoi în Mefistofele de Boito.