În direct de la Amsterdam, 'Johannes Passion' de Johann Sebastian Bach
Pentru mulți, o oră neobișnuită de concert... Să nu uităm însă că pentru multă lume, adică pentru credincioșii creștini catolici și protestanți, este "Duminica Floriilor", așa că ...totul este special într-o asemenea zi!
Pentru orice stagiune din lume este un eveniment deosebit includerea remarcabilei partituri scrise de Johann Sebastian Bach pentru Passio secundum Johannem. In seria oratoriilor lui Bach care s-au păstrat prin timp, Johannes Passion a fost primul care a răsunat la Leipzig, la St.Nikolaus; era primul an de activitate al cantorului Johann Sebastian și parcă partitura ne dezvăluie nota inovatoare prin care autorul dorea să-și facă simțită prezența într-un asemenea spațiu cultural de tradiție germană. Chiar dacă a fost revizuită de câteva ori (o ultimă variantă a fost realizată chiar după un sfert de veac, în 1749) cea mai des auzită în perioada actuală rămâne versiunea inițială, cea din 1724. Dar, de fiecare dată parcă descoperi alte dimensiuni expresive, altă valoare și adâncime a acestei muzici... Cu atât mai mult în aceste decenii când se caută maniere atât de diferențiate de "reinterpretare" a partiturilor barocului.
O ispită în plus pentru a urmări viziunea lui Richard Egarr, cel descris într-un articol "The Bernstein of Early Music"! Director muzical la Academy of Ancient Music din 2006, artistul și-a prelungut contractul cu acest renumit ansamblu până în 2017... Dintre numeroasele repere interpretative ale acestei colaborări este citată adesea versiunea scenică oferită în debutul său la Festivalul de la Glyndebourne cu Matthaeus Passion de Bach.
Duminică 29 martie, de la 15,15 avem așadar privilegiul unei noi explorări "live"a orizontului bachian prin intermediul unei personalități britanice de prim rang, în compania unor soliști, coriști și instrumentiști a căror carte de vizită este ea însăși o invitație.