Evgheni Oneghin din 2 ianuarie 2016 de la Covent Garden în 10 ianuarie 2016 la Opera în interpretări de referință
Probabil cea mai mare atracție a producției cu Evgheni Oneghin din 2 ianuarie 2016 de la Covent Garden a fost prezența lui Dmitri Hvorostovsky în rolul titular. Celebrul bariton rus este nu numai unul dintre cei mai apreciați cântăreți ai momentului, ci și un caz cu totul aparte în peisajul artistic actual - în iunie anul trecut muzicianul a anunțat că suferă de cancer, fiind diagnosticat cu o tumoră pe creier. În aceste condiții, Hvorostovsky, în vârstă de 53 de ani, continuă să cânte, între ședințele de chimioterapie pe care le are programate la Londra. De altfel, la numai o zi după spectacolul din 2 ianuarie (ultimul dintr-o serie de patru cu baritonul rus în distribuție) Dmitri Hvorostovsky a reînceput tratamentul, urmând ca în reprezentațiile din 4 și 7 ianuarie rolul său să fie jucat de polonezul Artur Rucinski.
Avem o ocazie extraordinară - prin intermediul Uniunii Europene de Radio ascultăm duminică, 10 ianuarie 2016, de la ora 21.00, înregistrarea acestui spectacolul cu opera lui Ceaikovski. La Opera în interpretări de referință îl urmărim atât de Dmitri Hvorostovsky - în Evgheni Oneghin, cât și pe Nicole Car - interpreta Tatianei, Michael Fabiano - Lenski, Ferruccio Furlanetto - Gremin, Oksana Volkova - Olga, Diana Montague - Larina, Catherine Wyn Rogers - Filipyevna, Jean-Paul Fouchecourt - Monsieur Triquet. Orchestra și Corul Operei Regale Covent Garden din Londra au fost conduse dirijoral de Semyon Bychkov, iar regia, prezentată în premieră în 2013, a fost semnată de Kasper Holten.
Regizorul declara că este legat și fermecat de această operă încă din copilărie și că pentru a se putea adânci cât mai profund în povestea lui Pușkin a învățat rusă : « Evgheni Oneghin este o poveste faimoasă despre o tânără care se îndrăgostește teribil de un sofisticat dandy, îi scrie o scrisoare, iar el o respinge, argumentând că nu e făcut pentru căsătorie. Apoi, trei ani mai târziu, Oneghin o întâlnește la Sank Petersburg, ea este deja căsătorită cu un prinț,a devenit prințesă, el realizează că o iubește dar e rândul ei să îl refuze. E o poveste groaznic de tristă, dar în același timp plină de dragoste tânără, emoții puternice, o poveste minunată. Iar pentru mine ea a devenit în timp o pildă despre privit înapoi în timp și realizat că sunt lucruri în viață pe care nu le poți anula, nu le poți rescrie.» - declara regizorul despre opera ce se derulează pe parcursul a șase ani, din 1819 până în 1825.