Tutto nel mondo e burla!
În această sâmbătă, LIVE de la MET, Falstaff cu: baritonul german Michael Volle (excepțional interpret wagnerian) în primul lui rol verdian aici - rol amuzant și complex, Sir John Falstaff, baritonul britanic Christopher Maltman (minunat "Figaro" la MET) - în rolul gelosului Ford, soprana americană Ailyn Perez (admirabilă interpretă a rolului "Mimi", cred că vă amintiți!) - în primul ei rol comic, Alice Ford, soprana sud-coreeană Hera Hyesang Park - în rolul Nanetta Ford, tenorul ucrainean Bogdan Volkov (câștigător al Premiului al II-lea la ediția din 2016 a Concursului "Operalia") - în rolul Fenton, mezzosoprana americană Jennifer Johnson Cano - în rolul Meg Page și excepționala contraaltă canadiană Marie Nicole Lemieux - întruchipând-o pe irezistibila Mistress Quickly. La pupitrul dirijoral, Daniele Rustioni.
Falstaff, opera compusă - se pare - de Giuseppe Verdi dintr-o oarecare ambiție. Auzise că Rossini ar fi spus despre el că i-ar lipsi "vâna comică" și voia să-i dea ..."peste nas" acestuia, cu un succes și în genul comediei, răscumpărând - totodată eșecul trăit cu singura lui operă comică, Un Giorno di Regno, compusă cu fix 50 de ani mai înainte. Libretul trimis de Arrigo Boito în vara anului 1889 la Sant Agata spre a sta la baza noii opere urma exact subiectul comediei shakespeariene Nevestele vesele din Windsor și avea să-i inspire lui Verdi o comedie muzicală trepidantă, mustind de replici pitorești (Reverenza, Dalle due alle tre, Caro Signor Fontana ) ce a pulverizat - într-adevăr! - formele și schemele tradiționale de care acesta fusese atașat îndelungată vreme.
În plus "Tutto nel Mondo e burla" - conchide eroul operei lui Verdi: un mesaj extrem de potrivit - găsesc eu, pentru finalul unei zile de ... 1 aprilie.
Seara de operă - sâmbătă, 1 aprilie, de la ora 19.30, penultima transmisiune directă din Stagiunea Teatrului Metropolitan din New York: "Falstaff" de Giuseppe Verdi. Invitat în studio: prof. univ. dr. Alexandru Petrovici