Richard Strauss cu Anna Netrebko și Daniel Barenboim - Music box, 24 noiembrie
Un ultim disc Richard Strauss - dintre multele care au apărut anul acesta, când s-au împlinit 150 de la nașterea marelui compozitor german. Un disc Strauss cu câteva nume-vedetă: soprana Anna Netrebko, Capela de stat din Berlin, dirijor Daniel Barenboim.
Acest album se lansează la nivel internațional în 24 noiembrie 2014 - este deci un privilegiu să-l ascultăm și noi la Radio România Muzical concomitent cu lansarea internațională.
Aceasta, și pentru că, fără îndoială, acesta este unul dintre cele mai bune cu muzica lui Richard Strauss lansate anul acesta. Motiv pentru a-l include și în campania Radio România Muzical Votează discul de muzică clasică al anului 2014, unde vă aștept să dați note discurilor preferate, pentru că numai votul dvs. va desemna discul de muzică clasică al anului 2014.
Anna Netrebko - sinceră și egală cu ea însăși
Anna Netrebko rămâne fidelă noii sale orientări interpretative. Pentru că ea a ales, urmând tendințele naturale ale vocii și vârstei sale, să abordeze roluri și partituri de soprană spinto-dramatică, nu lirico-lejeră ca până acum. De altfel, și precedentul ei cu arii de Verdi, pe care l-am ascultat și în cadrul acestei emisiuni, cuprindea ariile pentru soprană spinto-dramatică verdiene. În octombrie 2014, Netrebko a strălucit la premiera operei Macbeth de Verdi în rolul Lady Macbeth de pe scena Teatrului Metropolitan din New York.
La 43 ani, Anna Netrebko este unul dintre super-starurile teatrului liric actual - una dintre cele mai căutate soprane ale timpurilor noastre, cu această voce atât de specială și de versatilă, iată. În plus, o actriță de calibru, cu trăsături fizice atât de admirate - chiar dacă răutăcioșii observă că în ultimul timp, Anna a căpătat proporții față de silueta silfidă pe care o aborda cândva.
Însă Anna Netrebko este un artist sincer și foarte direct, care se simte foarte bine în pielea lui. Iar interpretarea ei este exact așa cum este și omul Anna Netrebko - simplă și totuși bogată, directă și totuși plină de subînțelesuri. Este într-adevăr una dintre cele mai frumoase și emoționante versiuni pe care le-am ascultat pentru Ultimele patru lieduri de Richard Strauss - testamentul marelui compozitor - cu atât mai interesantă cu cât a fost realizată live, în august 2014, pe scena filarmonicii din Berlin.
Daniel Barenboim - un vrăjitor
Oricare disc pe care apare numele lui Daniel Barenboim este un suuces, pentru că el are uluitoarea capacitate de a face orchestra să sune ca un tot unitar, cu un sunet bogat, luxuriant. El este cel care a transformat Capela de stat din Berlin, orchestra Operei Unter der linden, care oricum avea o istorie de sute de ani de excelență, într-una dintre cele mai bune orchestre europene. Și am putut să ne convingem și noi de această realitate ascultând această orchestră la Festivalul Enescu anul trecut, chiar în debutul festivalului.
Deci, da, Richard Strauss interpretat de o orchestră germană de mare tradiție merită de luat drept exemplu. Așa cum este și interpretarea poemului simfonic O viață de erou op.40 de Richard Strauss cu Daniel Barenboim la pupitrul Capelei de stat din Berlin.
Discul poate fi ascultat la Radio România Muzical luni, 24 noiembrie, de la ora 19 și în reluare duminică, 30 noiembrie, de la ora 13.05.