Pretty Yende, Matthew Polenzani și Ildebrando D’Arcangelo – în L’Elisir d’amore
"Trebuie să scriu o operă în 2 săptămâni și vă dau o săptămână pentru partea dumneavoastră. Vom vedea care din noi are mai mult curaj. Dar, atenție: vom avea o primadonă nemțoaică, un tenor bâlbâit, un bas cu voce de capră și un alt bas...bun de nimic. Și totuși, va trebui să ne acoperim de glorie" - îi scria Donizetti, în anul 1832, libretistului Felice Romani, cu exact 2 săptămâni înainte ca opera L'Elisir d'Amore să fie gata, și cu o lună mai devreme ca aceasta să figureze pe afișele Teatrului "Cannobiana" - cea mai prestigioasă scenă milaneză după "Teatro alla Scala" - cu un succes enorm; succes, chiar și așa: cu acei catastrofali interpreți, încondeiați de Donizetti în scrisoarea sa.
"O primadonă nemțoaică, un tenor bâlbâit, un bas cu voce de capră și un alt bas bun de nimic" - nici urmă de așa ceva în distribuția spectacolului cu opera L'Elisir d'Amore - pe care vă invit să-l ascultați în transmisiune directă de la Teatrul "Metropolitan" din New York în această sâmbătă. Ci, dimpotrivă, cu: soprana sud-africană Pretty Yende (Adina) - "născută pentru a deveni vedetă"( Washington Post ), prima câștigătoare a Concursului Hans Gabor Belvedere la toate categoriile ( 2009 ), a Concursului Operalia ( 2011 ) și a Premiului International Opera - 2017 pentru album solo ( A Journey ); tenorul american Matthew Polenzani (Nemorino) - câștigător al Premiilor Richard Tucker ( 2004 ), Beverly Sills ( 2008 ) și Opera News Award - 2017, unul dintre cei mai rafinați tenori lirici ai generației sale; bas-baritonul italian Ildebrando D'Arcangelo - câștigător al Concursului Toti dal Monte ( 1989 și 1991 ) aclamat în rolul Dulcamara la Staatsoper din Viena și dirijorul venezuelean Domingo Hindoyan ( soțul sopranei Sonya Yoncheva ) la pupitru, la care Daniel Barenboim a remarcat încă de la început "gestica și sensibilitatea unui mare maestru".
Un spectacol pe care vă invit - apăsat! - să nu-l ratați, comentat din studioul postului Radio România Muzical de cea care va fi "Adina", duminică seară pe scena Operei Naționale bucureștene, soprana Marta Sandu.