Live de la Stockholm: Daniel Harding dirijand Mozart si Britten
Ascensiunea carierei lui Daniel Harding a fost una dintre cele mai spectaculoase, numărându-se printre primii reprezentanți ai" noului val" de dirijori tineri care au devenit rapid "staruri" ale vieții muzicale internaționale. Vă mai amintiți probabil că avea doar 17 ani când i-a atras atenția lui Simon Rattle trimițându-i o casetă cu versiunea sa pentru "Pierrot Lunaire" de Schonberg și așa a ajuns asistentul lui Rattle la Birmingham… Claudio Abbado l-a numit "micul meu geniu" și l-a preluat ca asistent la Filarmonica din Berlin… La 21 de ani a devenit cel mai tânăr dirijor invitat la Proms (după ce debutase deja cu Filarmonica din Berlin) iar înainte de a împlini 30 de ani a marcat un alt reper, fiind primul britanic chemat să deschidă stagiunea operei Scala din Milano… Activitatea sa foarte bogată și mereu în căutarea superlativului artistic a confirmat speranțele din perioada sa de început. Interpretările sale au nu numai o precizie, o limpezime a construcției, o pregnanță stilistică evidentă ci și o captivantă energie, o forță care se transmite celor din jur. Muzica făurită de el te cucerește, te face să descoperi aspecte noi, te…provoacă!
De altfel însuși Daniel Harding caută mereu provocări: a luat lecții de pilotaj nu numai pentru că a zbura singur i se pare ceva minunat ci și "pentru că - la fel ca în muzică - trebuie să atingi mereu un anumit nivel, ca și un alpinist care - după ce a escaladat un munte - caută următorul pisc de cucerit."
Tot el mărturisea într-un interviu că... "nu se pricepe să stea degeaba"!
Riguros cu principiile sale, Daniel Harding își urmărește cu atenție fiecare traseu repertorial iar selecțiile sale reliefează uneori aspecte neașteptate pentru mulți. Un exemplu poate fi și alăturarea celor 8 momente ale Serenadei pentru tenor, corn și orchestră de cameră definitivate de Benjamin Britten în 1943 (o parte din partitură fiind realizată în spital, autorul molipsindu-se la maturitate de…rujeolă într-o formă gravă) cu dramaturgia complexă a Marii Misse în do minor de Mozart (cu ale sale solo-uri vocale și coruri ce alternează cu ansamblurile monumentale) și - în deschiderea concertului Orchestrei și Corului Radiodifuziunii Suedeze - cu scriitura în filigram a miniaturalei Simfonii nr.32 scrise de Mozart în 1779.
Vineri 23 martie - de la ora 20 - în direct de la Berwaldhallen din Stockholm un program incitant "Mozart /Britten" cu Daniel Harding pe podiumul dirijoral și un mănunchi de soliși invitați ai stagiunii de concerte a Radiodifuziunii Suedeze.