Georg Friedrich Händel - Compozitorul săptămânii la Arpeggio, 2-6 februarie 2015
Orice discuție despre barocul muzical nu poate eluda numele a doi compozitori etalon: Johann Sebastian Bach și Georg Friedrich Händel, muzicieni ce au în comun monumentalitatea operelor lor, în ciuda biografiilor foarte diferite. Născuți în același an - 1685, în două provincii vecine - Turingia și Saxonia, cele două simboluri muzicale celebre ale Germaniei și-au dus existența paralelă contribuind fiecare la evoluția artei sonore în drumul său către clasicism…
Händel, spre deosebire de Bach, nu provenea dintr-o familie cu tradiție muzicală. Celibatar, iubind înalta societate, cunoscător a șase limbi străine, călătorind și părăsindu-și țara natală pentru a deveni răsfățatul Londrei, Händel ne oferă un tablou cu totul diferit de cel al contemporanului său. Campion al scriiturii pentru teatrul liric, căutător asiduu al tehnicilor și formelor instrumentale, Händel realizează propria sa sinteză între scriitura vocală italiană, tradiția vocal-simfonică germană, stilul clavecinistic francez și noutățile stilului operistic al lui Lully.
De luni, 2 februarie 2015, în luna în care se împlinesc 330 de ani de la nașterea lui Georg Friedrich Händel, la Arpeggio pornim pe urmele sale biografice, dar și componistice, ascultând unele dintre cele mai cunoscute și mai iubite opusuri ce-i poartă semnătura: "Focurile de artificii", "Muzica apelor", arii din oratorii cu Cecilia Bartoli, concerti grossi sau selecțiuni din oratoriu "Messiah".