Despre muzică și viață cu dirijorul Christian Badea
Christian Badea - unul dintre acele nume ale artei dirijorale de care melomanii din România au auzit abia după ce cariera sa a fost "autentificată" de multe succese internaționale, pe afișe dintre cele mai prestigioase. S-a lansat ca violinist, s-a perfecționat dincolo de hotare și apoi s-a îndreptat spre dirijat, beneficiind de mentorate celebre; activând în Statele Unite și în Europa, Christian Badea și-a împărțit cariera între stagiunile simfonice și cele de opera, conducând - simbolic parcă pentru biografia sa artistică - Festivalul de la Spoleto , cu cele două "versiuni" ale sale: cea din Statele Unite (unde a debutat în 1977 și a coordonat activitatea 7 ani) și cea din Italia (al cărei director muzical a fost timp de un deceniu).
Dar reperele biografice sunt multe, răspândite pe o mare parte din harta lumii; pe internet sunt numeroase informațiile și detaliile despre prezențele lui Christian Badea la Metropolitan Opera, la Covent Garden, la Opera de Stat din Viena sau în alte foarte cunoscute teatre muzicale ale lumii sau pe faimoase podiumuri simfonice, cu bogate referiri la cronici și statistici, la intâlniri cu marii artiști ai lumii musicale, cu regizori și interpreți celebri.
In cuvintele pe care a avut amabilitatea de a le încredința microfonului în dimineața dintre cele două concerte de la Ateneul Român, în care a programat Simfonia a IV-a "de tinerețe" de George Enescu, maestrul Christian Badea nu a vrut să vorbească despre sine ci despre menirea artei, despre îndatoririle artiștilor față de public și față de compozitori, despre felul în care a evoluat atitudinea, tipul de comunicare în lumea artei muzicale actuale…
Merită să ascultați pledoaria pentru valorile Culturii, pentru Artă și Adevărurile sale urmărind seria de emisiuni "Despre muzică și viață… cu dirijorul Christian Badea", începând de marți 6 decembrie, de la 19, la România Muzical (în reluare sâmbăta, de la 13).