De la Teatrul Metropolitan din New York, penultima transmisiune directă a Stagiunii: Falstaff – cu Ambrogio Maestri în rolul titular
În această sâmbătă, LIVE de la MET, "Falstaff"! - opera în care, în opinia mea, Giuseppe Verdi a atins acel punct maxim spre care a tins - mai întâi instinctiv, iar apoi conștient - încă din momentul în care a compus "Nabucco"; probabil, însuși genul comediei favorizându-i această evoluție.
"Falstaff", un mozaic de numere muzicale și situații - care mai de care mai pitorești, construite în jurul celui mai amuzant și complex erou shakespearian: Sir John Falstaff - întruchipat, admirabil scenic de baritonul italian Ambrogio Maestri, artistul pe care l-am aplaudat și noi, la București, în Gala - cu adevărat extraordinară, cu care Opera Națională Română bucureșteană și-a deschis Stagiunea 2016-2017.
Un "Falstaff" înnăscut, un "Ford" cu temperament iberic, un "Fenton" rafinat, 4 doamne, cu totul irezistibile și un dirijor debutant, la MET ...
Un "Falstaff" înnăscut, Ambrogio Maestri ( 48 de ani ) - artist de mare calibru - și muzical, dar și fizic! - de la datele căruia a și pornit întreaga versiune a regizorului Robert Carsen, cu premiera în 2014.
Un "Ford" cu temperament iberic, baritonul spaniol, Juan Jesus Rodriguez ( 49 de ani ), aflându-se la cel de-al doilea său rol pe celebra scenă new-yorkeză, după Contele de Luna, cu care a debutat în 2016.
Un "Fenton" rafinat, tenorul italian Francesco Demuro ( 41 de ani ), foarte apreciat în acest rol la Operele: "Bastille" din Paris și "Scala" din Milano.
Doamnele irezistibile, soprana americană Ailyn Perez ( 39 de ani ) - Alice Ford, soprana sud africană Golda Schultz ( 34 de ani, în debut absolut la MET ! ) - Nannetta, contraalta canadiană Marie Nicole Lemieux ( 43 de ani ) - pentru întâia oară Mistress Quickly la MET! - și mezzosoprana americană Jennifer Johnson Cano ( 45 de ani ) - Meg Page, și în Stagiunea 2013-2014.
În ceea ce îl privește pe dirijorul britanic Richard Farnes ( 54 de ani ) - un obișnuit al ansamblurilor de operă londoneze și al Festivalului de la Glyndebourne, în debut la MET! - consider că acesta are o misiune extrem de dificilă în a reda ritmul trepidant al comediei verdiene, dar și de a urmări schimbul rapid de replici dintre personaje, viteza cu care acestea trec de la o stare sufletească la alta. Va reuși? Vom asculta și vom urmări totul cu atenție, lăsându-ne, încă o dată ghidați de comentariile criticului muzical, Costin Popa.